duminică, 11 mai 2008

Durham Castle & Cathedral




Cheers ma frends! Ieri a fost o zi superba, 24 de grade, soare, cald...asa ca mi-am miscat posteriorul din casa si am plecat sa vizitez un castel vechi deaproape 1000 de ani. Castelul se afla la vreo 20 de mile (30 km) de Newcastle, intr-un orasel super frumos numit Durham (de la numele castelului). Orasul e foarte curat, sunt o gramada de case vechi...e ceva super si merita vazut daca vreodata aveti ocazia.
Am ajuns la Durham cu trenul in 20 de minute si cum am iesit din gara am vazut imensitatea (poza 1). Evident am luat-o pe jos pentru ca era pacat de caldura de afara sa ma sui in autobus ca sa ma duc pana acolo. si cum spuneam, am luat-o la pas si am descoperit o superbitate de oras cetatecu monumente istorice aproape la fiecare pas, cu poduri vechi de aproape un mileniu si case peste care au trecut sute de ani. O gramada de istorie ce e pe strazile acestui oras, istorie care parca iti da fiori


Haide sa va povestesc cate ceva despre castel si catedrala din Durham. Totul a luat nastere undeva la inceputul secolului XI cand a inceput constructia castelului si al catedralei. Catedrala a fost construita pentru a adaposti ramasitele Sfantului Cuthbert, evanghelist de Northumbria. Catedrala atesteaza importanta , inca din vremurile acelea, a comunitatii monarhice Benedictine si este cea mai mare constructie pe stil Normand din Anglia. In stanga catedralei se afla castelul Durham, o veche fortareata Normanda ce servea drept casa principelui-bishop al catedralei. In perioada 1700-1900 a fost cunoscut drept castelul spanzuratilor datorita numarului mare de executii prin spanzurare ce aveau loc in curtea sa. In prezent castelul este sediul Universitatii de Drept din Durham.



Sper ca v-a placut scurta istorie. as fi putut spune mai multe dar las pozele sa vorbeasca despre ceea ce este unul din principalele puncte de atractie turistica din Anglia. Azi ma duc sa vad Angel of the North, alt punct de referinta pe harta nodului Angliei.

Niciun comentariu: